Lär dig företagets ekonomiska språk! - ny bok om ekonomisk och finansiell information

Behöver du kunna diskutera företagets ekonomi med kollegor eller din närmaste chef, men känner att du saknar de rätta orden? Vad betyder egentligen resultaträkning, balansräkning och kassaflöden? Den nya boken Att läsa & förstå bokslut förklarar och beskriver de vanligaste termerna inom finansiell information.

Att läsa & förstå bokslut redogör på ett enkelt och konkret sätt för när årsbokslut och årsredovisningar måste upprättas och för vad de ska innehålla. Boken ger både insikter i och verktyg för att förstå finansiell information. Boken förutsätter inga särskilda förkunskaper i bokföring eller bokslutsteknik.

-          Nästan alla människor kommer i kontakt med finansiell information i sina jobb, men många känner en osäkerhet i att använda den ekonomiska terminologin. Den här boken visar på ett pedagogiskt och praktiskt sätt vad den ekonomiska informationen betyder, säger Kjell Sandin, författare till boken.

Att läsa & förstå bokslut belyser företagets resultaträkning, balansräkning och kassaflöden, men också de regelverk som företaget har att leva efter när man utformar sina finansiella rapporter. Boken ger även bakgrundskunskaper som underlättar egna ställningstaganden i finansiella frågor.

Författare
Att läsa & förstå bokslut har skrivits av Kjell Sandin. Författaren är civilekonom och arbetar som CFO i Precio Systemutveckling AB. Han har också mångårig erfarenhet som föreläsare i företagsekonomi på bland annat Företagsekonomiska Institutet, FEI.

Titel: Att läsa och förstå bokslut
ISBN: 9789152321720

Att läsa och förstå bokslut ges ut på Sanoma Utbildning. För mer information, recensionsexemplar eller författarintervju kontakta förläggare Kristoffer Edshage på 08-696 80 03 eller kristoffer.edshage@sanomautbildning.se.

Nästan alla människor kommer i kontakt med finansiell information i sina jobb, men många känner en osäkerhet i att använda den ekonomiska terminologin. Den här boken visar på ett pedagogiskt och praktiskt sätt vad den ekonomiska informationen betyder.
Kjell Sandin, författare