Lär dig företagsekonomi! – ny heltäckande grundbok

Företagsekonomi – i praktik och princip är en komplett grundbok i ämnet företagsekonomi. Till skillnad från andra böcker finns alla delar inom företagsekonomin samlade i en bok. På så vis passar den för alla som vill få en översikt av området.

Boken täcker in organisation, marknadsföring, ekonomistyrning och redovisning. Sammantaget får läsaren en avvägd helhetsbild av de många frågor och metoder som ryms inom företagsekonomin, ett område som påverkar de flesta i dagens samhälle.

Får att förtydliga bokens teorier och modeller får läsaren följa ett fiktivt företag, vilket sätter bokens teorier i ett sammanhang.

”Jämfört med hur man brukar skriva läroböcker i företagsekonomi är denna lite annorlunda utformad. Läsaren får följa ett företag i några ganska verklighetstrogna scener, en för varje kapitel. På så vis finns det en växelverkan mellan praktik och teori”, säger docent Magnus Frostenson, en av bokens författare.

Boken är utformad både för läsare som själva vill lära sig mer om företagsekonomi samt för utbildningar inom området. Till huvudboken hör en övningsbok. Sist i övningsboken finns även lösningar till övningarna.

Företagsekonomi – i praktik och princip är skriven av docent Magnus Frostenson och docent Frans Prenkert. Båda författare är verksamma vid Örebro universitet.

Företagsekonomi - i praktik och princip ges ut på Sanoma Utbildning. För mer information, recensionsexemplar eller författarintervju kontakta förläggare Kristoffer Edshage på kristoffer.edshage@sanomautbildning.se.

Magnus Frostenson, författare