Nytt år – nya regler i Rätt-serien

De nya upplagorna av Rätt-serien ger den som arbetar med ekonomi, administration och HR koll på alla nya lagar och regler för 2016.

De fyra böckerna Redovisa Rätt Rätt Moms Rätt Lön  och  Rätt Arbetsrätt är skrivna av ledande experter inom områdena och uppdateras varje år.

Bland nyheterna i Redovisa Rätt finns n ya förenklade regler om upplysningar och årsredovisning för mindre företag. I Rätt Arbetsrätt beskrivs bland annat Arbetsmiljöverkets nya föreskrifter om organisatorisk och social arbetsmiljö.

- Redovisa Rätt är ett uttömmande och tydligt uppslagsverk för alla slags redovisningsfrågor, säger  Dinara Sufijanova, Senior Accountant vid Hyper Island.

Rätt Lön tar exempelvis upp en rad förändringar i arbetsgivaravgifterna för ungdomar och äldre, samt de nya reglerna för ROT- och RUT-avdrag. I Rätt Moms beskrivs förändringar i regler för moms vid internationell handel. Nytt för i år är även att boken innehåller en särskild hjälplista som underlättar för läsaren att manövrera mellan momsreglerna.

De fyra böckerna i Rätt -serien släpps i januari varje år. Serien finns även som en digital tjänst, RättOnline . Tjänsten har samma innehåll som böckerna men uppdateras oftare.

Rätt-serien  ges ut på Sanoma Utbildning. För mer information, recensionsexemplar eller författarintervju kontakta förläggare Amanda Schött Franzén på amanda.schott.franzen@sanomautbildning.se.

Om oss

Sanoma Utbildning startade år 1993. Genom samarbetet mellan förlaget, författare, lärare och elever har Sanoma Utbildning blivit ett av Sveriges ledande läromedelsförlag. Förlaget arbetar med alla delar av utbildningsstegen, från förskola till högskola.

Dinara Sufijanova, Senior Accountant vid Hyper Island