Projektledningstrender och bokrelease i Almedalen

Lär dig de senaste trenderna inom projektledning och fira att storsäljaren Projektledning har kommit ut i en ny upplaga. Onsdagen den 6 juli arrangerar Sanoma Utbildning seminarium och releasemingel med temat projektledning i Almedalen.

Sanoma Utbildning ger årligen ut många titlar inom ekonomi, juridik och projektledning. I år har förlaget extra stort fokus på projektledning. Storsäljaren Projektledning har kommit ut i en ny upplaga samtidigt som boken Psykologi för projektledare har blivit utnämnd till Årets projektledningsbok. Dessutom kommer Sanoma Utbildning anordna en heldag i Almedalen tillsammans med Projektforum, Baseline Management och Företagsekonomiska institutet med temat projektledning. Den 6 juli bjuder vi på mat och dryck samt intressanta och lärorika seminarier.

– Under dagen kommer jag berätta om de senaste trenderna inom projektledning. På grund av en allt hårdare konkurrens ställs tuffare krav på lönsamma och effektiva projekt. Jag kommer exempelvis berätta om betydelsen av nyttorealisering och hur företag kan skräddarsy sin projektledning genom att kombinera agila och traditionella projektledarsätt, säger Bo Tonnquist, författare och konsult.

Vi kommer avsluta dagen med en releasefest för att fira den nya upplagan av Projektledning, skriven av Bo Tonnquist. Boken riktar sig till alla som studerar projektledning, oavsett bransch och typ av projekt. Den har blivit en storsäljare och används av många företag, samt på de flesta högskolor och universitet i landet. Boken presenterar projektmetodiken och ledarskapet på ett tydligt sätt, vilket gör den lätt att använda som lärobok och som handbok vid praktiskt projektarbete eller certifiering.

Schemat för eventet

När: Onsdag 6 juli klockan 12:00-16:30. Öppet hus, alla är välkomna!

Var: Tunnbindaregatan 7, Visby

Releasefest: Startar 16:30. Föranmälan http://www.sanomautbildning.se/almedalen2016

För ytterligare information: Karin Sörensen, förlagsredaktör på Sanoma Utbildning, karin.sorensen@sanomautbildning.se

Under dagen kommer jag berätta om de senaste trenderna inom projektledning. På grund av en allt hårdare konkurrens ställs tuffare krav på lönsamma och effektiva projekt. Jag kommer exempelvis berätta om betydelsen av nyttorealisering och hur företag kan skräddarsy sin projektledning genom att kombinera agila och traditionella projektledarsätt.
Bo Tonnquist, författare och konsult