Sapa 2160 S - Ny slimmad och välisolerad lyftskjutdörr för stora öppningar

Sapa lanserar Lyftskjutdörr 2160 S, en ny slimmad lyftskjutdörr i aluminium med hög termisk isolering för ökad komfort även i utsatta lägen.

Slimmad design
Sapa 2160 S är en vidareutveckling av storsäljaren Sapa Lyftskjutdörr 2160 med en smalare design. Produkten har optimerats för de storlekar som efterfrågas mest på marknaden, det vill säga upp till 2,8m i höjd. Som ett resultat är Sapa 2160 S en Smalare, Smäckrare och Smartare skjutdörr, därav epitetet S i produktnamnet.

Genomtänkta finesser
Det innovativa systemet kombinerar en mycket attraktiv estetik med mycket bra energieffektivitet. Den slimmade designen är inte den enda finessen som produkten erbjuder. Dörrkarmen går att sänka i nivå med det inre golvet för att undvika trösklar. En omvänd låsningsprincip med eleganta slutbleck på karmsidan undviker utskjutande låsbultar; en lösning som är både snyggare och säkrare då risken att man slår i med knäet försvinner. Möttesprofilerna har en patenterad konstruktion som ger minimala avbrott i glasytan samtidigt som den ger en hög täthet. Snygga designhandtag slutför den höga finishen.

Utföranden
Lyftskjutdörren Sapa 2160 S finns i enkel-, dubbel-, trespårig  utförande i en mängd olika kombinationer.  Varje dörrblad kan utföras i rejäla dimensioner upp till 3,1 m i bredd och 2,8 m i höjd samt 250kg. I trespårigt utförande med totalt sex dörrblad, ger det möjlighet till stora glaspartier med mycket stora öppningar. Storleken till trots kan dörrbladen hanteras lätt och enkelt tack vare en smidig och tyst lyftskjutsfunktion med polyamidhjul på rostfri skena och integrerade rengöringsborstar. Kvalité och hållbarhet rakt igenom!

Komfort
Den högpresterande Sapa 2160 S är mycket välisolerad med god luft-, vatten- och vindtäthet. Detta innovativa, energieffektiva och hållbara system erbjuder den senaste tekniken och gör det till ett perfekt val för både nybyggnation och renoveringsprojekt.

Tack vare sin konstruktion helt i aluminium, ett  minimerat underhålsbehov och pålitliga funktioner passar  Sapa 2160 S pefekt till hus, villor, bostäder samt det isolerade uterumet. Nu kan du släppa in mer av dagsljuset och ge ditt boende nya kvalitéer med lättanvända, lättskötta glaspartier och skjutdörrar anpassade för vårt nordiska klimat.

För mer information, besök på hemsida www.sapabuildingsystem.se .

För mer information, vänligen kontakta Kommunikationsansvarig  Laurent Heindorf f, tel +46 383 94260, laurent.heindorff@sapagroup.com

Sapa Building Systems AB  med huvudkontor i Vetlanda  utvecklar och marknadsför Byggsystem, Golvsystem och Transportsystem i aluminiumprofiler i Norden, Baltikum och Centraleuropa genom sina två varumärken SAPA och WICONA. Företaget har cirka 120 medarbetare och en omsättning på cirka 550 miljoner kronor. Inom produktområdet Byggsystem utvecklar och marknadsför vi system till fasader, solskydd, glastak, dörrar och fönster. Vi är marknadsledande i Norden, där intresset för bygglösningar i glas och aluminium ständigt ökar. Vi ingår i världsomfattande norska koncernen Sapa A/S med 23500 medarbetare, verksamhet i över 40 länder och en omsättning på ca 50 miljarder kronor. Läs mer om företaget på  www.sapabuildingsystem.se

Taggar:

Om oss

Sapa Building Systems AB utvecklar och marknadsför system i aluminiumprofiler till tre affärsområden: Byggsystem, Golvsystem och Transportsystem. Vi är marknadsledande i Norden med en omsättning på cirka 550 miljoner kronor och har cirka 120 medarbetare. Vi är verksamma i hela Norden, Baltikum, Polen, Tjeckien och Slovakien. Sapa kontrollerar hela kedjan från produktutveckling, verktygstillverkning, strängpressning av profiler, ytbehandling till lagerhållning av profiler och tillbehör som ingår i systemen.

Citat

Sapa 2160 S är en kvalitetsskjutdörr i aluminium som passar utmärkt till det isolerade uterummet eller direkt i yttervägg även i utsatta lägen. Den är utvecklad för våra nordiska förhållanden med god täthet, bra isolering och lång hållbarhet.
Laurent Heindorff, Marknadskommunikation