Pressmeddelande

Pressmeddelande Sardus kontrollerar kylkedjan med hjälp av intelligent etikett Den börsnoterade livsmedelsproducenten Sardus har inlett test av en intelligent etikett för kylvaror, som avslöjar om kylkedjan har brutits. Etiketten, som har utvecklats av Lundaföretaget Bioett, består av en elektrisk krets och innehåller ett enzym, som reagerar på värme. Sardus är en av Sveriges ledande tillverkare av påläggsprodukter och leverantör av djupfrysta livsmedel för storhushåll. Produkterna marknadsförs under välkända och starka varumärken såsom t.ex. Pastejköket, Arbogapastej, Lönnebergaskinka, Onsalakorv, Charkdelikatesser, Gea's blodpudding, Falbygdens Ost , 3-Stjernet m.m. Sardus är noterat på Stockholmsbörsens A-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/26/20040824BIT21370/wkr0010.pdf Hela pressmeddelandet