Ännu ett miljöpris till SAS

Ännu ett miljöpris till SAS I dag, onsdagen den 24 oktober 2001, fick SAS priset för årets bästa miljöredovisning i Danmark. Priset delades ut av den danska miljö- och energiministern Svend Auken vid en konferens om icke-finansiell redovisning i Köpenhamn. Tidigare i år har SAS erhållit både den svenska utmärkelsen och det norska priset för årets bästa miljöredovisning. SAS miljöredovisning har nu nominerats till det europeiska priset "European environmental reporting award". Prisvinnare i denna tävling utses av ledande europeiska revisionsfirmor i februari 2002. För att läsa SAS prisvinnande miljöredovisning gå till: http://www.scandinavian.net/company/environment/reports/report2001.asp För mer information, kontakta SAS miljörådgivare Björn Nilsson: +46 70 997 19 97. SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT01410/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT01410/bit0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,500 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 193 countries.