Barnsligt billigt med SAS till Europa

Barnsligt billigt med SAS till Europa Den 28 december startar SAS vinterkampanj med specialpriser till 62 destinationer i Europa. Nytt för i år är att SAS erbjuder alla barn i åldern 0-15 år att i vuxens sällskap resa till en biljettkostnad på noll kronor. Det enda som tillkommer är flygplatsavgifter och skatter. Bland destinationerna finns för skidentusiasterna Zürich och Genève. För dem som föredrar en storstadssemester finns bland annat London, Paris, Amsterdam och Dublin. Erbjudandet gäller ett barn per vuxen och kan bokas fram till den 31 januari 2002. Resperioden är mellan 4 januari och 21 mars 2002. Prisexempel för en vuxen från Stockholm till Amsterdam är 2240 kronor. Medföljande barn i åldern 0-15 år betalar endast 340 kronor. - Våra tidigare kampanjer i höst har sålt mycket bra och det känns kul att i årets vinterkampanj kunna lägga till ett så bra erbjudande för barn. Det är första gången som SAS erbjuder barn att flyga så billigt till Europa. Tidigare har vi bara haft liknande erbjudanden inom Sverige, säger Camilla Wallander, marknadschef på SAS. - I år har vi även förlängt försäljningsperioden till 31 januari, så att resenärerna ska ha längre tid på sig att planera in sina sportlovsresor och annat, säger Camilla Wallander, marknadschef på SAS. För mer information kontakta gärna Yvonne Frykfors, marknadskommunikatör, SAS tel: + 46 (0)70-997 27 51 yvonne.frykfors@sas.se För samtliga bokningsregler, prisinformation och bokning av ovanstående biljett ring tel 020-727 727 (dygnet runt) eller kontakta din resebyrå SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/27/20011227BIT00220/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/27/20011227BIT00220/bit0001.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.