Besöksrekord för SAS kampanj

Sedan SAS släppte sin senaste stora priskampanj med 1 000 000 billiga resor på www.sas.se har över en miljon resesugna kunder strömmat in till bokningen. På kampanjens första dag sattes ett nytt besöksrekord på en och samma dag.

SAS försäljning har ökar kraftigt med över 20 % på www.sas.se, mot samma vecka föregående år, och hemsidan har besöksrekord med hela 437 000 besökare på en och samma dag. En viktig anledning till det växande besöksantalet är att fler använder sig av iPads och andra läsplattor. Idag står iPads för ca 10 % av trafiken till SAS hemsidor, vilket är en stor ökning mot föregående år.

-Vi erbjuder många nya destinationer i år och självklart gör det att många besöker våra hemsidor under kampanjperioden. Vi tror också att iPad-användandet hjälper till att driva mer trafik till våra hemsidor eftersom man då kan sitta bekvämt hemma i soffan och undersöka olika resealternativ tillsammans, säger Ulf Hermansson-Samell, Marknadschef SAS i Sverige.

SAS säljkampanj pågår till den 3 april. SAS digitala butik består av www.sas.se, www.sas.dk. www.sas.no och www.flysas.com och är den i särklass största flygresesajten i Skandinavien.

För ytterligare information kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige
SAS
Malin.selander@sas.se

SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender ger en smidig överblick på våra inrikesflyg och utrikesflyg. För mer information, besök www.sas.se.

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.