Betala flygbiljetter hos SAS med ett klick

Report this content

Nu utökar SAS betalningsalternativen för sina kunder genom att erbjuda PayPal One Touch som betalningslösning. Detta gör att SAS kunder kan välja den lösning som passar dem bäst; bankkort, kreditkort, direktbetalning, faktura eller PayPal One Touch.

SAS strävar efter att göra livet enklare för sina kunder och utökar nu betalningsalternativen i deras digitala kanaler. Nu erbjuder SAS möjlighet att betala exempelvis flygbiljetter, extra bagage och loungeaccess via PayPal One Touch. Detta betyder att du kan genomföra ett köp snabbt och enkelt med ett enda klick, utan att behöva knappa in användarnamn, lösenord eller någon betalningsinformation.

-       Vi jobbar konstant med att optimera våra försäljningskanaler i syfte att skapa enkla och smidiga lösningar som passar våra kunder. Många är vana vid att använda så kallade ”wallet-lösningar”, som exempelvis Paypal, när de handlar online och därför är jag glad att även vi på SAS nu erbjuder den betalningslösningen, säger Annelie Nässen, Global försäljningsdirektör på SAS.

Inledningsvis kommer PayPal att finnas tillgängligt som betalningsalternativ för resenärer i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och Storbritannien. Inom kort kommer även PayPal finnas tillgängligt som betalningsalternativ i SAS appen.

-       När man väl har bestämt sig för att köpa något ska det vara enkelt att slutföra transaktionen. PayPal One Touch förenklar processen så långt det bara är möjligt, utan att göra avkall på säkerheten, säger Mårten Barkman, vd för PayPal i Skandinavien.

SAS säljer digitalt i omkring 30 olika marknader och satsar stort på att erbjuda lokala betalsätt för att möta sina kunders behov. Senast i november 2015 utökade SAS betalningssätten på den kinesiska marknaden genom att erbjuda både Alipay och UnionPay för sina kunder i i Kina och HongKong. Dessa betalningsätt är dominerade på den kinesiska marknaden.

För mer information kontakta:

SAS Pressjour

Om SAS

SAS transporterar över 28 miljoner passagerare årligen och är Skandinaviens ledande flygbolag med nära 1 000 flygningar per dag. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 27 partners erbjuda fler än 18 500 dagliga flyg till cirka 1 300 destinationer i 192 länder. Besök gärna www.sas.se för mer information.

Om PayPal

På PayPal sätter vi människan i centrum i allt vi gör. Sedan PayPal grundades 1998 har vi varit ledande i utvecklingen av digitala betalningar. Förra året hanterade vi 4 miljarder betalningar, varav 1 miljard gjordes via mobilen. PayPal gör det enklare för användarna att ha kontroll över sina pengar. Vi hjälper människor att smidigt överföra pengar utan att behöva uppge kort- eller bankuppgifter för andra och kunna välja mellan att betala med sitt PayPal-saldo, bankkonto, PayPal Credit eller betalkort. Med våra 173 miljoner aktiva e-plånböcker har vi skapat ett öppet och säkert ekosystem för betalningar där människor och företag väljer att på ett säkert sätt genomföra betalningar mellan varandra på nätet, i butik och på mobila enheter. PayPal är en global betalplattform som är tillgänglig på 203 marknader och ger användarna möjlighet att få betalt i mer än 100 olika valutor, föra över pengar till sina bankkonton i 57 valutor och ha pengar på sitt PayPal-konto i 26 valutor. Mer information om PayPal finns på www.paypal.se och www.paypal-media.com.