Försäljning av fastighet i Radisson SAS Hotel Manchester Airport

Försäljning av fastighet i Radisson SAS Hotel Manchester Airport Rezidor SAS Hospitality (RSH) har genom sitt dotterbolag SAS Hotel Manchester Ltd. sålt sin fastighet i Radisson SAS Hotel Manchester Airport. Försäljningen är i linje med RSH:s strategi att minska investerat kapital i fastigheter och fokusera på att driva hotell och franchising. Under de senaste 2 åren har bolaget sålt hotellfastigheter i London, Düsseldorf, Oslo och Amsterdam. RSH kommer att fortsätta att driva Radisson SAS Hotel Manchester Airport genom ett leasingavtal på lång sikt. I detta avtal har RSH ett begränsat kapital engagemang men kommer att behålla en större del av driften. Realisationsvinsten från försäljningen uppgår till cirka 130 MSEK. Försäljningen förväntas reducera SAS gruppens nettoskuld med cirka 580 MSEK. För ytterligare information Finansdirektör i SAS Gruppen Gunnar Reitan, telefon +46 70 997 28 44 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/01/20030801BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/01/20030801BIT00430/wkr0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,500 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 193 countries.