Förslag till ny styrelse i SAS

Förslag till ny styrelse i SAS AB Aktieägare, som representerar mer än 61 procent av röstetalet för samtliga aktier i SAS AB, har anmält till bolaget att de vid den extra bolagsstämman i SAS AB den 6 november 2001 kommer att stödja nedan angivna förslag. (Numreringen nedan hänför sig till numreringen i det tidigare publicerade förslaget till dagordning för den extra bolagsstämman i SAS AB.) 9. Val av styrelseledamöter Till styrelseledamöter för tiden intill slutet av nästa ordinarie bolagsstämma föreslås nyval av Egil Myklebust, styrelseordförande i Norsk Hydro, Berit Kjøll, vd i Flytoget AS, Fritz H. Schur, vd för företagen i Fritz Schur-gruppen, Anitra Steen, vd i Systembolaget AB, Lars Rebien Sørensen, vd i Novo Nordisk A/S och Jacob Wallenberg, vice ordförande i Knut och Alice Wallenbergs Stiftelse. Under förutsättning att de föreslagna personerna väljs till styrelseledamöter har de aktieägare som förklarat sig stödja förslaget också uppgivit för bolaget att de önskar att styrelsen inom sig väljer Egil Myklebust till styrelseordförande. 10. Val av nomineringskommitté för kommande styrelseval Till medlemmar av nomineringskommittén för nominering av styrelseledamöter inför styrelsevalet vid nästa ordinarie bolagsstämma föreslås Ramsay Brufer, Alecta, Thomas Egebo, Trafikministeriet, Henrik Heideby, PFA, Pia Rudengren, Wallenbergstiftelserna, Reier Søberg, Næringsdepartementet, Ragnhild M. Wiborg, Odin Forvaltning och Claes Ånstrand, Näringsdepartementet. Vänligen kontakta Henry Sténson, informationsdirektör, tel + 46 8 7971455, för eventuella frågor. SAS AB ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/31/20011031BIT00090/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/31/20011031BIT00090/bit0001.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,500 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 193 countries.