Kjell Fredheim ny VD för Air Botnia

Kjell Fredheim ny VD för Air Botnia Den 15 oktober 1998 tillträder Kjell Fredheim som VD för finska Air Botnia. Kjell Fredheim kommer närmast från Britannia Airways där han etablerat det brittiska charterbolaget på den skandinaviska marknaden. Kjell Fredheim har ett långt förflutet i SAS, bland annat som vVD. Sedan Kjell Fredheim lämnade SAS 1995 har han också innehaft positionen som VD för airBaltic (SAS ägarandel 28,5 procent). Nuvarande VD Kari Hohti skall i enlighet med den ursprungliga överenskommelsen lämna Air Botnia i oktober efter att ha lett företaget under en övergångsperiod. Air Botnia har expanderat kraftigt och utvecklats till ett dynamiskt och framåtsträvande bolag. SAS har för avsikt att ytterligare stärka Air Botnias närvaro på den finska inrikesmarknaden. SAS förvärvade samtliga aktier i Air Botnia i januari 1998. Flygplansflottan består av fem Jetstream 32 och fyra SAAB 340. För ytterligare information, v g kontakta: Lars Lindgren Vice President SAS International Marketing & Sales Division Mobil: 0709-971 750 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/28/20030728BIT00490/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/28/20030728BIT00490/wkr0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,500 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 193 countries.