Nu startar SAS sommarprogram

Lissabon, Ibiza och Barcelona är några av destinationerna i SAS sommarprogram 2017 som nu har fått luft under vingarna. I sommarprogrammet erbjuder SAS avgångar till många efterfrågade och populära resmål och totalt 390 000 fler säten til Portugal, Kroatien och Spanien. Från Sverige öppnas tre nya helårsrutter och fyra nya sommarlinjer.  Totalt lanserar SAS 17 nya destinationer inför sommaren.

På söndag den 26 mars drar sommaren igång hos SAS. Det er den första dagen i SAS sommarprogram där det bland annat ingår tre nya helårslinjer från Stockholm till München, Krakow och Stuttgart.

-       Vi förbättrar ständigt våra erbjudanden till våra kunder som reser till, från och inom Skandinavien. Till sommaren ökar vi antalet avgångar och säten till bland annat Spanien, Portugal och Kroatien, och öppnar nya linjer till efterfrågade sommardestinationer. Dessutom fortsätter vi att investera i vårt servicekoncept och i produkter som våra kunder efterfrågar. Våra nya linjer har redan tagits emot positivt och vi ser fram emot att önska våra kunder välkomna ombord hos oss på SAS i sommar, säger Annelie Nässen, Global Försäljningsdirektör, SAS.

Utöver de tre nya helårsrutterna från Stockholm startar SAS också 4 nya efterfrågade semesterdestinationer från Stockholm. Med start den 25 juni flyger SAS från Stockholm till Lissabon, Shannon, Pristina och Ibiza. Samtidig gör också några populära resmål comeback i programmet, som exempelvis Stockholm till Barcelona

390 000 extra säten till Kroatien, Spanien och Portugal

SAS sommar program 2017 erbjuder totalt åtta nya helårslinjer och tia nya sommarlinjer från Skandinavien. Utöver detta ökar dessutom SAS antal avgångar på många populära semesterdestinationer i Europa. Det innebär att SAS i sitt sommarprogram 2017 sätter in 390 000 extra säten til Kroatien, Spanien och Portugal från Skandinavien. Man ökar bland annat antalet avgångar på rutterna från Göteborg och Stockholm till Barcelona, Malaga och Palma.

Från resten av Skandinavien erbjuder SAS nya helårslinjer från Köpenhamn till Färöarna och Riga, från Oslo till Aalborg och Bergen till Gdansk som alla startar den 26 mars förutom Bergen till Gdansk som öppnar den 29 Mars. Med start från den 24 juni öppnar sommarlinjerna från Köpenhamn till Malta och till Olbia, från Aarhus till Malaga, från Oslo till Pristina, från Stavanger till Nice och från Kristiansand till Malaga.

Tidtabell

Helårslinjer:
Stockholm-München: första avgången 26 mars, alla dagar utom fredag
Stockholm-Krakow: första avgången 26 mars, avgång torsdag och söndag
Stockholm-Stuttgart: första avgången 26 mars, alla dagar utom lördag

Sommarlinjer:
Stockholm-Lissabon: 25 juni – 6 augusti 2017, avgång torsdag och söndag
Stockholm-Shannon: 1 augusti – 7 oktober 2017, avgång tisdag och lördag
Stockholm-Pristina: 1 augusti – 26 augusti 2017, 8 ToR-avgångar på utvalda datum
Stockholm-Ibiza,  28 juni – 9 augusti, avgång onsdagar

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44