Ny presschef på SAS i Sverige

Fredrik Henriksson blir ny presschef på SAS i Sverige. Fredrik är för närvarande kommunikationschef och hållbarhetsansvarig på Indiska och tillträder sin tjänst i början av mars.

Den 7 mars tillträder Fredrik Henriksson som ny presschef för SAS i Sverige. Fredrik ansvarar idag för kommunikations- och hållbarhetsarbetet för Indiska, i Sverige, Norge, Finland och övriga marknader.

-       Fredrik har en gedigen erfarenhet inom kommunikation och PR och jag ser fram emot att han blir en del av vår kommunikationsavdelning. Genom hans starka engagemang och intresse för PR och mediarelationer så kommer han bidra med att utveckla vårt kommunikationsarbete ytterligare, säger Carina Malmgren Heander, koncerndirektör och Chief of Staff SAS.

Fredrik har flera års erfarenhet av kommunikationsarbete och började sin karriär som PR-konsult på Gullers Grupp, följt av rollen som PR- och Eventansvarig för Canon Sverige och därefter Indiska, som 2015 utsågs till årets hållbara butikskedja.

-       Jag ser med stor glädje och entusiasm fram emot att vara en del av SAS resa framåt, i ett företag och en bransch som ligger mig varmt om hjärtat sedan länge. SAS, med sitt stora publika intresse och många lojala kunder, befinner sig i en rolig och spännande utveckling. Jag hoppas med min bakgrund kunna fortsätta utveckla kommunikationsarbetet kring SAS starka produkt för den Skandinaviska marknaden, säger Fredrik Henriksson.

Fredrik Henriksson tillträder den 7 mars och ersätter Malin Selander som i slutet av januari slutar för att tillträda som press- och PR chef på Tele2 Sverige.

För mer information kontakta:

SAS Pressjour