• SAS/

SAS är först i världen att nå platinum-nivå i IATA Fast Travel Award

Report this content

SAS är det första flygbolaget i världen som når Platinum-nivå i IATA Fast Travel Award. Detta betyder att SAS erbjuder över 80 % av IATAs utvalda självbetjäningsalternativ för sina resenärer under hela resan.

För att nå nivån Platinum ska minst 80 % av flygbolagets produkter vara olika typer av självbetjäningsalternativ som resenärer erbjuds att ta del av under sin flygresa. SAS klarar det kravet med god marginal och är därmed första flygbolag i världen att få priset.

-       Vi är väldigt stolta över priset från IATA. Vi arbetar aktivt med att förbättra och utveckla lösningar som gör det enklare och smidigare för våra resenärer under hela resan. Utmärkelsen är därför en tydlig bekräftelse på att vi är ett flygbolag i framkant när det gäller tidsbesparande lösningar, säger Philip Wågnert, Produkt och utvecklingschef på SAS.

IATA har ett mål om att 2020 ska 80 % av alla världens flygresenärer erbjudas en komplett möjlighet att välja självbetjäningsmöjligheter under deras resa. Detta möjliggör att resenärerna erbjuds olika alternativ att skapa ett enklare och snabbare flöde genom de processer en flygresa omfattas av. För information om IATA Fast Travel Award se www.IATA.org.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.se

SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender ger en smidig överblick på våra inrikesflyg och utrikesflyg. SAS är medlem i Star Alliance. För mer information, besök www.sas.se.

Taggar: