SAS CARGO I MILJONKONTRAKT MED POSTEN I NORGE

SAS CARGO I MILJONKONTRAKT MED POSTEN I NORGE SAS Cargo och Posten i Norge har idag, onsdag den 1 juli, slutit ett avtal om hantering av all post på SAS Cargos nya fraktterminal på Gardermoen flygplats. Avtalet löper på tio år. Terminalen tas i bruk i början av oktober. Från samma dag ersätter Gardermoen Fornebu som Norges nya huvudflygplats. Kontraktet omfattar hantering av såväl internationell som inrikes post. - Det här kontraktet understryker SAS Cargo och SAS Air Mails betydelse som flygfraktbolag till och från Skandinavien. Samtidigt är avtalet ett uttryck för att SAS Cargos satsning på byggandet av en ny terminal, vilken kostar drygt 300 MNOK, är riktig. Kvalitet, snabbhet och effektiv hantering är kännetecken till gagn för kunderna, säger Peter Grönlund, chef för SAS Cargo. Enligt IATA:s (International Air Transport Association) statistik håller SAS Air Mail en nionde plats över världens största transportörer av internationell post. Avtalet med Posten betyder att SAS Cargo kommer att hantera all post på terminalen, det vill säga post till och från internationella flyg och inrikes flyg samt post mellan in- och utrikesflygningar. Posten levererar och hämtar post vid fraktterminalen och den totala mängden beräknas uppgå till drygt 25 000 ton på årsbasis. Ytterligare information: Försäljningschef Nils Tovesen, SAS Air Mail, Norge, tel (+47) 67 596075 Informationschef Jens Nörgaard, SAS Cargo, tel (+45) 32 326733. Mobil: (+45) 40 186733 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/28/20030728BIT00380/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/28/20030728BIT00380/wkr0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,500 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 193 countries.