SAS Cargo stärker sin ställning på Nordamerika

SAS CARGO STÄRKER SIN STÄLLNING PÅ NORDAMERIKA SAS har investerat 200 miljoner kronor i en ny fraktterminal på Newark- flygplatsen, utanför New York, som invigs idag. Det nya cargocentret är på totalt 22 500 kvadratmeter. Den investering vi nu gjort på Newark understryker vår satsning på den amerikanska marknaden framöver. Med den nya terminalen kan vi ge våra kunder en ännu bättre service, säger Peter Grönlund, chef för SAS Cargo. Den nya fraktterminalen motsvarar väl de allt hårdare kraven på effektiv hantering av flygfrakt med korta expeditionstider för alla slags försändelser. För både kunder, speditörer och anställda är investeringen i denna nya terminal en viktig signal från ledningen i SAS om betydelsen av fraktverksamheten. Vi vill vara det skandinaviska näringslivets främsta partner även på fraktområdet, understryker Peter Grönlund. Ytterligare information: Jan Hagen, fraktchef, SAS Cargo, Danmark, tel (+45) 32 32 2172 eller mobil (+45) 20 33 2172. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/01/08/19990119BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/01/08/19990119BIT00030/bit0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,500 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 193 countries.