SAS EuroBonus vinner Freddie Award för fjärde gången

SAS EuroBonus vinner Freddie Award för fjärde gången För fjärde året i rad har SAS EuroBonus vunnit utmärkelsen Freddie Award för bästa bonusprogrammet. Utdelare av priset är tidningen Inside Flyer som vänder sig till medlemmar i bonusprogram hos flygbolag och hotell. 103 000 internationella resenärer deltog i 1999-års omröstning där SAS Eurobonus gavs flest röster. "Det känns fantastiskt att vinna i år igen, ett bra betyg från våra medlemmar världen över" säger Eva-Karin Dahl huvudansvarig för SAS EuroBonus. Priser delas också ut i sex underkategorier och där vann SAS EuroBonus tre: Bästa nyhetsbrev Bästa website Bästa flygbolagspromotion. SAS EuroBonus belönades dessutom med andra plats i kategorierna: bästa bonuserbjudande, bästa bonusmöjligheter och kundservice. Inside Flyer är en amerikansk tidning med en upplaga på 140 000, i en amerikansk och en internationell upplaga. Priset Freddie Award instiftades redan 1988 men var från början endast inriktat på den amerikanska marknaden. Från 1995 är dock priset internationellt och det har nått en hög status i rese- och hotellbranschen då det är medlemmarna i bonusprogrammen som själva avgör vem som ska vinna. Priset delas ut vid en ceremoni på SAS huvudkontor i Frösundavik den 14 April. För ytterligare information: Eva-Karin Dahl, SAS EuroBonus, tel: 08/797 28 17. SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/16/20000316BIT00400/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/16/20000316BIT00400/bit0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.