SAS Flight Academy och SAS Maintenance Training i gemensam satsning

SAS Flight Academy och SAS Maintenance Training i gemensam satsning SAS Flight Academy och SAS Maintenance Training har ingått ett nära samarbete för att stärka konkurrenskraften på marknaden för maintenance träning. Enligt det nyligen skrivna avtalet ska SAS Maintenance Training tillsammans med SAS Flight Academy's maintenance träningsavdelning leverera ett brett utbud av myndighetsgodkänd (JAR 147) teknisk utbildning. SAS Flight Academy's redan etablerade försäljningsorganisation ska nyttjas för att bearbeta den externa marknaden. Den nya pedagogiska metod som SAS Maintenance Training har introducerat, vilken möjliggör hög kvalitet i träningen till ett konkurrenskraftigt pris, kommer att vara grunden i träningen. Samarbetet mellan de två organisationerna kommer att möjliggöra ett effektivt resursutnyttjande, men även en central planering, en professionell försäljnings- och marknadsorganisation, standardiserade kurser och centraliserad utveckling av JAR 147 produkter på flygplanstyper som A319/A320/A321, A330, A340, B737Classic, B737NG, B767, MD-80, MD-90 och DC-9. SAS Maintenance Training är en avdelning inom SAS Technical Services, vilket i sin tur är en Business Unit inom SAS-koncernen. SAS Technical Services har sitt huvudkontor på Arlanda flygplats, och levererar tekniskt flygplansunderhåll till Scandinavian Airlines och andra flygbolag både inom och utanför SAS-koncernen. Det nära samarbetet mellan SAS Maintenance Training och JAR 145 organisationen möjliggör effektiv träning för en säker och effektiv underhållsverksamhet. SAS Flight Academy utbildar, förutom flygplanstekniker också piloter, kabinpersonal, fartygsbefäl och personal från andra tjänsteföretag. Träningscentren, som ligger i Stockholm och Köpenhamn, erbjuder träning för tolv olika flygplanstyper, från regionalflygplan till långlinjeflygplan och helikopter. För ytterligare information kontakta Peter Robertsson, Sales Manager, telefon +46 8 797 4770, fax +46 8 797 4241, eller peter.robertsson@sas.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/25/20030725BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/25/20030725BIT00190/wkr0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.