SAS lanserar Café Lounger

Under april och maj öppnar SAS Café Lounger på både Trondheim och Tromsö flygplats. SAS nya Café Lounger är ett komplement till SAS befintliga lounger och riktar sig till kunder som reser ofta i Skandinavien.

Syftet med SAS nya loungekoncept är att tillmötesgå det behov som frekventa inrikesresenärer har idag. Därför lanserar SAS nya Café Lounger där frekventa kunder erbjuds en avslappnad miljö där de kan vistas och arbeta effektivt. Loungerna är placerade nära gaten och erbjuder trådlöst internet, kaffe och fikabröd.

-       Vi är väldigt glada över att lansera ännu en efterfrågad produkt, SAS Café Lounge. Våra mest frekventa kunder uppskattar tidseffektiva produkter som exempelvis Fast Track, och därför erbjuder vi nu ytterligare en produkt som är utformad för just dem. På inrikesmarknaden är snabba flöden viktigt och i våra Café Lounger kan våra kunder arbeta effektivt in i det sista då loungerna är smart placerade nära gaten, säger Eivind Roald, Executive Vice President Commercial på SAS.

SAS första Café Lounge öppnar på Trondheim flygplats i april och näst på tur är Tromsö flygplats där loungen öppnar i maj. Under 2015 kommer flera etableringar av SAS Café Lounger, Service Points och andra Self Service-produkter att lanseras på skandinaviska flygplatser.

För ytterligare information se här, eller vänligen kontakta:

Malin Selander
Presschef Sverige