• SAS/

SAS lanserar första delen av ett nytt mat- och dryckeskoncept ombord

Nu lanserar SAS nya produkter i snacks- och dryckessortimentet ombord på alla flyg inom Skandinavien och Europa. Produkterna är en del av en större uppdatering av SAS mat- och dryckessortiment där naturliga råvaror och lokala leverantörer är i fokus. Konceptet har tagits fram i samråd med kunder och kabinpersonal.

SAS utvecklar nu sitt servicekoncept och uppdaterar sortimentet ombord.  Det nya cafésortimentet är först ut och en del av ett nytt koncept för mat och dryck där SAS fokuserar på funktionalitet, naturliga ingredienser och hög kvalitet från lokala producenter samt fler och bättre valmöjligheter. Konceptet har tagits fram i samråd med både SAS kunder och kabinpersonal.

– Vi vet att mat och dryck är en viktig del av reseupplevelsen. Därför är vi glada att kunna lansera ett nytt koncept för mat och dryck av hög kvalitet, där man även vid servering och förpackning fokuserar på att ge våra resenärer en ännu bättre helhetsupplevelse. Vi börjar med kafésortimentet, där vi huvudsakligen kommer att erbjuda produkter från skandinaviska varumärken, säger Gustaf Öholm, Head of onboard product and services på SAS.

Sortimentet

Det nya snacks- och dryckessortimentet består av premiumprodukter från lokala, skandinaviska leverantörer. Favoriter från stora internationella varumärken kommer fortsatt att vara en del av utbudet, men den största delen kommer att vara från några av Skandinaviens största varumärken.

Bland de nya snacksprodukterna finns nu Larssons Chips och kakor från Tantens bageri från Sverige, Speedy Tom Chocolate från Danmark samt Imsdal källvatten och Ringi äppeljuice från Norge. I det nya sortimentet har även några av de alkoholhaltiga dryckerna bytts ut till danska Mikkeller Vodka, Mackmyra Whisky från Sverige och Harahorn Gin från Norge.

De nya snacksen och dryckerna finns nu ombord på skandinaviska och europeiska flygningar och ingår i priset på SAS Plus och kan köpas till på SAS Go.

I slutet av maj introduceras den andra delen i servicekonceptet, då färska råvaror, naturliga ingredienser, förpackning och servering är i fokus.

Det nya mat- och dryckeskonceptet är en del av SAS New Experience där SAS även uppgraderar samtliga flyg på kort- och medeldistans med nya kabiner och höghastighets-WiFi.

Utvalda nyheter i det nya snacks- och dryckessortimentet:

Ringi Apple Juice, Norge
Imsdal Water, Norge
Speedy Tom Chocolate, Danmark
Larssons Chips, Sverige
Kakor från Tantens bageri, Sverige
Mikkeller Vodka, Danmark
Harahorn Gin, Norge
Mackmyra Whisky, Sverige

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44

SAS, med mer än 70 år i branschen, transporterar över 29 miljoner passagerare årligen och är Skandinaviens ledande flygbolag med över 800 flygningar per dag till 118 destinationer i 36 länder i Skandinavien, Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med ytterligare 26 flygbolag erbjuda fler än 18 450 dagliga flyg till cirka 1 300 destinationer i 190 länder. För mer information, besök gärna www.sas.se eller www.sasgroup.net