SAS lanserar platsreservation på resor inom Europa

SAS erbjuder nu alla sina kunder som reser med Go-biljett till europeiska destinationer att reservera säte när de bokar sin resa.

SAS har fokus på att ge resenärerna en enklare resa och som en av flera nya tjänster lanseras nu möjligheten till platsreservation på linjer mellan Skandinavien och Europa. Hittills har möjligheten bara funnits på långdistanslinjer och nu utvecklas alltså erbjudandet till att också omfatta europeiska linjer. Vid beställning av biljetter i Go får nu resenären möjlighet att samtidigt reservera ett säte mot en avgift. Det kan exempelvis vara bra om man har önskemål att sitta vid fönstret eller gången alternativt om man är ett sällskap som reser tillsammans och vill sitta bredvid varandra.

- I SAS arbetar vi med att utveckla våra tjänster och produkter för att ge våra kunder en större valfrihet och en enklare resa. Möjlighet till platsreservation har vi haft på våra långdistanslinjer under en tid och vi är glada att vi nu kan erbjuda det till våra resande i Go på linjer till och från Europa. Många har önskemål om favoritplats ombord och nu ger vi resenärerna en bättre möjlighet att välja säte, säger Snorre Andresen, produktchef på SAS.

Precis som tidigare så kommer alla som reser med SAS, oavsett biljetttyp, fortsatt kunna välja säte gratis när incheckningen öppnar 22 timmar före avgång. Resande med EuroBonus Guld- eller Diamantkort, samt de som reser med Plus-biljett har alltid platsreservation inkluderat i resan.

Priset för platsreservation i Go är 99 kronor per enkelresa.

För ytterligare information, kontakta:
Henrik Edström
Pressansvarig, SAS
Telefon: 070 997 25 42
E-mail: henrik.edstrom@sas.se

SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med dagliga flygresor till destinationer i Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 27 partners erbjuda över 1300 resmål världen över i 195 länder. För mer information, besök www.sas.se.

Taggar: