SAS och Lithuanian Air inleder samarbete

SAS OCH LITHUANIAN AIR INLEDER SAMARBETE SAS och Lithuanian Airlines har ingått ett nära samarbete med sikte på att etablera ett strategiskt samarbete senast den 1 september i år. Som en del av samarbetet kommer Lithuanian Airlines att ingå i SAS lojalitetsprogram, SAS EuroBonus, linjenätet kommer att koordineras och bolagen ska utföra stationstjänster för varandra i respektive hemland. SAS CORPORATE COMMUNICATIONS Ytterligare information: Lars Lindgren, Vice President, SAS International, tel 08/797 1750 Ludmilla Bjerke, Director, Partners & Commercial Affairs, tel 08/797 2694 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/30/20030730BIT00370/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/30/20030730BIT00370/wkr0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,500 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 193 countries.