SAS öppnar biljettförsäljningen till Miami

SAS nya direktlinjer till Miami från Köpenhamn och Oslo finns nu till försäljning. Med de två nya linjerna kommer SAS att flyga dagligen till Miami från Skandinavien och erbjuda 190 000 flygstolar årligen till och från destinationen som är SAS sjunde i USA. Linjerna har premiär från Oslo och Köpenhamn 28 september respektive 29 september 2016.

Linjerna till Miami International Airport kommer flygas av en Airbus A330-300 som är inredd med en helt ny och toppmodern kabin. Från Oslo kommer det vara fyra avgångar i veckan och från Köpenhamn tre avgångar i veckan året runt. Linjerna stärker SAS position på den amerikanska marknaden och gör att SAS under 2016 har 6 600 flygningar mellan USA och Skandinavien. Därmed erbjuder SAS totalt 1,75 miljoner flygstolar, varav 190 000 är mellan Miami och de två skandinaviska huvudstäderna.

- SAS erbjuder fler avgångar till Miami från Skandinavien än något annat flygbolag och vi fokuserar på att ge kunderna en extra bra reseupplevelse. Innan resan och på flygplatsen kan kunderna använda sig av våra tidsbesparande digitala lösningar, fast track och självklart slappna av i våra lounger. Ombord får kunderna uppleva SAS nya kabin som är en del av vårt löfte om att göra livet enklare för frekventa resenärer, säger Eivind Roald, kommersiell chef på SAS.

Miamis flygplats ligger bara 13 km från centrum i Miami dit det finns smidiga kommunikationer med tunnelbana, tåg och buss. Miami är med sitt tropiska klimat och långa stränder en attraktiv destination för skandinaviska resenärer med högsäsong under vinterhalvåret och under sommarledigheten. Miami har dessutom den största kryssningshamnen i världen, en semesterform många resenärer från Skandinavien föredrar. Samtidigt är staden ett handelscentrum som drar till sig företag från hela världen.

SAS erbjuder en tidtabell som är anpassad med avgångar och ankomster från hela Skandinavien. SAS har sju direktlinjer till USA och öppnar fyra nya under 2016. Förutom de två nya linjerna från Oslo och Köpenhamn till Miami öppnar SAS direktlinjen från Stockholm till Los Angeles 14 mars och från Köpenhamn till Boston 29 mars. Miami blir SAS sjunde destination i USA.

Biljettförsäljningen till Miami öppnar 11 november 2015. Från Stockholm börjar priset på 5499 SEK.

Tidtabell Oslo-Miami
Från Oslo: Avresa tisdag, onsdag, fredag och söndag SK955 kl. 9.40 med ankomst i Miami kl. 13.50.
Från Miami: Avresa måndag, tisdag, torsdag och lördag SK956 kl. 15.50 med ankomst i Oslo kl. 7.05 efterföljande dag.

Tidtabell Köpenhamn-Miami
Från Köpenhamn: Avresa måndag, torsdag och lördag SK953 kl. 9.35 med ankomst i Miami kl. 13.50.
Från Miami: Avresa onsdag, fredag och söndag SK954 kl. 15.50 med ankomst i Köpenhamn 7.10 efterföljande dag.

SAS pressjour + 46 8 797 29 44

SAS transporterar över 28 miljoner passagerare årligen och är Skandinaviens ledande flygbolag med nära 1 000 flygningar per dag. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 26 partners erbjuda fler än 18 500 dagliga flyg till cirka 1 300 destinationer i 193 länder. Besök gärna  www.sas.se  för mer information.