SAS Plus till lägre pris på skandinaviska rutter

Nu introduceras SAS Plus Saver på inrikes och skandinaviska rutter – för resande som vill ha alla fördelarna med att resa SAS Plus, men som inte behöver samma flexibilitet. Samtidigt blir SAS Plus Saver ett permanent biljetterbjudande på alla Europeiska rutter.

SAS fortsätter att utveckla och förbättra sitt erbjudande till de Skandinaviens, och erbjuder nu ett tillägg till de befintliga produkterna SAS Go och SAS Plus på utvalda inrikes och inomskandinaviska rutter.

För resande som gärna vill ha alla fördelarna med att resa i SAS Plus, till exempel tillgång till Lounge och Fast Track, är SAS Plus Saver ett alternativ till ett lägre pris, där gratis ombokning och avbeställning tagits bort från biljetten.

- Vi har haft stor framgång med SAS Plus Saver på våra interkontinentala och europeiska rutter. Därför är vi nu glada att även kunna introducera biljetterbjudandet på rutter inom Skandinavien. Med det nya erbjudandet får våra kunder ännu större möjlighet att välja den produkt som passar just deras behov, säger Stephanie Smitt Lindberg, chef för produkter och kundlojalitet på SAS.

Samtliga fördelar i SAS Plus ingår med undantag av möjligheten till gratis avbeställning och ombokning. Resande har därmed tillgång till SAS Lounges, Fast Track, extra bagage, möjlighet att själv välja sittplats samt mat och dryck ombord.

Det nya erbjudandet på inrikes och inomskandinaviska rutter lanseras till att börja med som ett test fram till den 31 mars 2017 på utvalda rutter: Stockholm – Malmö, Stockholm – Åre Östersund, Göteborg – Luleå, Oslo – Haugesund, Oslo – Billund, Köpenhamn – Oslo samt Köpenhamn – Bergen. SAS Plus Saver är redan tillgängligt på interkontinentala rutter och görs dessutom permanent på europeiska rutter.

SAS Plus Saver-passagerare tjänar in samma antal EuroBonus-poäng som kunder som reser med SAS Plus. Ombokning och återbetalning på SAS Plus Saver är möjligt mot en avgift på 600 SEK.

Mer information finns på www.sas.se/sasplussaver

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44

SAS, som i år fyller 70 år, transporterar över 29 miljoner passagerare årligen och är Skandinaviens ledande flygbolag med omkring 800 flygningar per dag till 117 destinationer i 36 länder i Skandinavien, Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med ytterligare 27 flygbolag erbjuda fler än 18 450 dagliga flyg till cirka 1 300 destinationer i 190 länder. För mer information, besök gärna www.sas.se eller www.sasgroup.net #SAS70