• SAS/

SAS utökar menyn i SAS Go med fokus på resenärers livsstil och kostbehov

Report this content

SAS fortsätter att anpassa erbjudandet efter önskemål från SAS resenärer. Som ett av få reguljärflygbolag i Europa, erbjuder SAS från och med den 4 oktober resenärer i SAS Go möjlighet att förbeställa mat till sin resa, anpassad efter kost och livsstil med bland annat vegetariskt, veganskt, gluten- och laktosfritt alternativ.

Innovation har varit en drivkraft för SAS under företagets 70 år i luften. Nyligen lanserades SAS nya mat- och dryckeskoncept ”New Nordic by SAS” för resenärer i SAS Plus på samtliga flyg inom Europa, Skandinavien och inrikes. Konceptet fokuserar på det lokala ursprunget och säsongens råvaror. SAS fortsätter att skapa nya upplevelser utifrån våra resenärers behov och önskemål och lanserar nu, som ett av få reguljärflygbolag, möjligheten att förbeställa mat anpassad efter kostbehov och livsstil för passagerare i SAS Go på resor inom Europa på minst 2 timmar och som följer samma koncept.

Se filmen här.

– Vi vill kunna erbjuda våra gäster ombord en skräddarsydd upplevelse. Mat och dryck är en viktig del och man vill kunna äta utifrån sin livsstil även ombord med SAS. Vi är därför glada att kunna lansera möjligheten för våra resenärer i SAS Go att förbeställa mat ur vårt nya och bredare sortiment inom Europa, säger Therese Lorenius, Head of product & Services på SAS.

Maten serveras i den nya New Nordic by SAS-designen som är unik i branschen och inspirerad av take-away-kulturen. Alla måltider kommer förpackade i en kub som gör det enkelt att kunna äta under tiden som man arbetar, läser eller ser en film. Genom att förbeställa är man garanterad att få mat och som bara kan köpas i förväg.

Måltiderna kan förbeställas senast 18 timmar före resan, vid bokningstillfället, på sas hemsida, via sin resebyrå eller SAS Call Centres. Priset är 110 kr (utom minipizza – 55 kr).

Nyheter:

-        Glutenfritt
-        Laktosfritt
-        Gluten- och laktosfritt
-        Vegetariskt
-        Veganskt
-        ”Non-pork”
-        Mini-pizza (Lakto ovo vegetarian)

Redan i menyn: (Priset varierar mellan 65-95kr)

-        Lunch
-        Middag
-        Kids’ Meal
-        Sallad (Finns som förbeställning och att köpa ombord)
-        Sandwich (Finns som förbeställning och att köpa ombord)
-        Frukost (Fram till 09:00 som förbeställning och att köpa ombord)

Läs mer här: https://www.sas.se/preordermeals

Läs mer om våra övriga nyheter ombord på SAS New Experience

* På flygningar till USA och Asien ingår mat i SAS Go, och möjlighet finns för resenärer att ringa i förväg och beställa specialmat.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44

SAS, med mer än 70 år i branschen, transporterar över 29 miljoner passagerare årligen och är Skandinaviens ledande flygbolag med över 800 flygningar per dag till 118 destinationer i 36 länder i Skandinavien, Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med ytterligare 26 flygbolag erbjuda fler än 18 400 dagliga flyg till cirka 1 300 destinationer i 191 länder. För mer information, besök gärna www.sas.se eller www.sasgroup.net