SAS vinterprogram 2015/2016: Över en halv miljon fler flygstolar

SAS fortsätter att öppna nya direktlinjer från de skandinaviska flygplatserna. I vinterprogrammet för 2015/2016 lanserar SAS helt nya linjer, fortsätter med ett flertal av sommarens mest attraktiva resmål och ökar antalet avgångar på populära linjer. I tillägg ökar SAS antalet avgångar mellan Köpenhamn och San Francisco och kommer därmed flyga dagligen.

Från slutet av oktober träder SAS vinterprogram gradvis i kraft. Då kommer SAS kunder få nya möjligheter att resa till både storstad och på skidsemester. SAS kunder kommer då kunna flyga direkt från Oslo till Vilnius fyra gånger i veckan, från Bergen till Warszawa under jul och nyår, samt från Stockholm till München under skidsäsongen.

Fler flygstolar till populära destinationer
Utöver nya linjer fortsätter flera linjer från sommarprogrammet. Det gäller bland annat Stockholm till Budapest, Malta och Faro, samt från Köpenhamn till Barcelona. Över jul och nyår kommer SAS att erbjuda det största utbudet av stolar från Skandinavien till Sydeuropa någonsin.

- I SAS arbetar vi kontinuerligt med att förbättra vårt erbjudande till kunderna. I vinter ser vi ett stort intresse för våra semesterdestinationer och därför är vi glada att kunna erbjuda ännu fler vinterdestinationer nästa säsong. Samtidigt ökar vi antalet avgångar på populära linjer, säger Eivind Roald, kommersiell chef SAS.

I tillägg till semesterdestinationerna ökar SAS antalet avgångar på linjer med många affärsresenärer. Från Köpenhamn och Stockholm till Manchester ökas det med en daglig avgång och från Oslo kommer man kunna flyga till Bergen upp till 18 gånger om dagen.

Mer långlinjetrafik
I vinter ökar SAS fortsatt antalet avgångar till USA vilket gör att det går att flyga från Köpenhamn till San Francisco varje dag.

- Tack vare den stora efterfrågan på att resa med SAS till USA kan vi nu glädja kunderna med att de i vinter kan flyga dagligen från Köpenhamn till San Francisco. Med våra 106 avgångar i veckan till och från fem destinationer i USA och med vår helt nya långdistanskabin har SAS det starkaste erbjudandet mellan Skandinavien och USA, säger Eivind Roald.

Ökad kapacitet till London
I vintertrafikprogrammet sätter SAS in större flyg från Stockholm, Oslo och Köpenhamn till London Heathrow. Samtidigt ändras flygplatsen på linjen Göteborg-London till London Stansted i stället för London Heathrow. Totalt ökar SAS kapaciteten från Skandinavien till London med cirka 50 000 stolar.

13 nya linjer 2015
De nya linjerna och ett ökat antal avgångar betyder att SAS i vintertrafikprogrammet erbjuder kunderna mer än en halv miljon fler flygstolar under kommande vinter jämfört med vinterprogrammet i år.

SAS har under 2015 öppnat 13 nya linjer och kommer lansera flera nya linjer inom kort.

Biljettförsäljningen till vintertrafikprogrammet startar tisdag 2 juni.

Nya linjer från Sverige
Stockholm-München 5 februari – 25 mars (avgång fredag, lördag och söndag)

Nya linjer från Norge
Oslo-Vilnius från 29 oktober (avgång måndag, torsdag, fredag och söndag)
Bergen-Warszawa 18 december till 6 januari (avgång 18 december, 19 december, 3 januari och 6 januari)

Utveckling av linjer och ökade frekvenser
Från Stockholm ökas antalet avgångar till Manchester, Las Palmas, Barcelona, Thessaloniki, Prag och Nice. Sommarlinjerna från Stockholm till Budapest, Malta och Faro blir nya vinterlinjer. Samtidigt fortsätter sommarlinjerna från Stockholm till Malaga, Palma de Mallorca och Alicante som helårslinjer.

Från Oslo ökas antalet avgångar till Bergen, Las Palmas, Nice, Malaga och Alicante.

Från Köpenhamn ökas antalet avgångar till Manchester, Palma de Mallorca, Las Palmas, Rom, Nice, Salzburg, Prag, Budapest och Barcelona. Sommarlinjen mellan Köpenhamn och Alicante blir en ny vinterlinje som flygs över jul och nyår. SAS sätter in en extra avgång på linjen mellan Köpenhamn och San Francisco vilket gör att linjen kommer flygas dagligen.

SAS pressjour
+ 46 8 797 29 44

SAS transporterar över 28 miljoner passagerare årligen och är Skandinaviens ledande flygbolag med nära 1 000 flygningar per dag. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 26 partners erbjuda fler än 18 500 dagliga flyg till cirka 1 300 destinationer i 193 länder. Besök gärna  www.sas.se  för mer information.