SAS visuella identitet vinnare i 100 wattaren - Strategisk design

Idag utsågs SAS nya visuella identitet till vinnare i 100-wattaren Konsument - Strategisk design

Idag delades årets priser ut till vinnarna i 100-wattaren, som arrangeras av Sveriges Annonsörer. Juryns motivering:

"När prispremium efter ett omfattande varumärkesarbete har ökat 26% är vi övertygande om att den nya identiteten har varit en stor orsak till detta. Det var länge sedan vi sett ett sådant gediget, snyggt och noggrant identitetsprogram som på ett så elegant och enkelt sätt lyckas hålla ihop en komplex verksamhet från reklamfilmer till den lilla flygsjukepåsen på planen. När designen dessutom förstärker viktiga varumärkesattribut känns det självklart att ge årets 100 watt till SAS nya visuella identitet."

- Vår nya visuella identitet är stark, skiljer oss från våra konkurrenter och har framför allt gett bevisad effekt. Vår målgrupp uppfattar nu SAS som mer premium, engagerande och tilltalande, säger Pia Haag, Brand Manager, SAS.

Mer kring SAS hyllning till resenären - "Travelers think big":

SAS och övriga vinnare i 100-wattaren:

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44

SAS, som i år fyller 70 år, transporterar över 28 miljoner passagerare årligen och är Skandinaviens ledande flygbolag med nära 1 000 flygningar per dag till 127 destinationer i 36 länder i Skandinavien, Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med ytterligare 27 flygbolag erbjuda fler än 18 450 dagliga flyg till cirka 1 300 destinationer i 190 länder. För mer information, besök gärna www.sas.se eller www.sasgroup.net #SAS70