Scandinavian Airlines öppnar nya direktlinjer

Den 27 mars startar Scandinavian Airlines Sverige två nya direktlinjer från Stockholm, en till Malta och en till Split. – Vårt mål är att öppna så många internationella nonstoplinjer som möjligt från Arlanda. Att det bl.a. blev just Split beror på att efterfrågan på en direktlinje dit varit mycket stor, från både privatresenärer och charterarrangörer, säger Lennart Johansson marknads- och försäljningschef på Scandinavian Airlines Sverige. En enkel resa till Split kommer att kosta från 795 kronor. Linjen Stockholm-Malta kommer att trafikeras på söndagar och Stockholm-Split på tisdagar och lördagar. För restips på de olika destinationer, besök gärna: www.maltaturist.se eller www.visitmalta.com www.visitcroatia.nu För ytterligare information var god kontakta: Lennart Johansson, marknads- och försäljningschef Scandinavian Airlines Sverige, tel: +46-70-997 48 70 Informationsavdelningen Scandinavian Airlines Sverige ________________________________________________________________________

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,500 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 193 countries.