SMS-poesi sommarens trend

SMS-poesi sommarens trend Över 20.000 personer har sedan midsommarhelgen deltagit i den nya sommarflugan - SMS-poesi. SAS har inlett sommaren med en tävling där deltagarna, med hjälp av ny teknik, får utlopp för sin poetiska ådra. SMS-poesi går ut på att skapa och sprida poesi. Den som vill delta startar en poesikedja och väljer att tävla via Internet eller via SMS. Poesikedjan skall passera totalt 5 "poeter" som vardera bidrar med några rader poesi. Varje "poet" ser de tre sista orden från föregående poets rader. Därefter går de tävlande in på SAS hemsida, www.sas.se, och läser det färdiga resultatet. Vid sommarens slut utses de vinnande poeterna som tillsammans får dela på resecheckar värda 50 000 kronor. - Vi har redan tidigare märkt att många av våra internet-kunder är mycket engagerade när vi har olika aktiviteter på hemsidan. I sommar är det också det möjligt att delta via SMS eftersom många är på resande fot sommartid. Vi valde poesi som tävlingsform eftersom reslust och poesi är besläktade, båda handlar om att drömma sig bort och "resa iväg" en smula, säger Camilla Wallander, marknadschef för SAS i Sverige. SAS räknar även med att sälja resor i samband med aktiviteten, där specialpriser på resor riktas enbart till de tävlande. Fakta om SMS: Enligt PTS, Post- och Telestyrelsen skickade svenska abonnenter under fjolåret drygt 1 miljard SMS, vilket är mer än en fördubbling jämfört med föregående år. Under 2001 fanns det drygt 7 miljoner mobiltelefonabonnemang i Sverige och genomsnitts-abonnenten spenderade 203 kr per månad på sitt mobilabonnemang. SAS befintliga SMS-tjänster SMS är en ny marknadsföringskanal för SAS, men idag tillhandahåller SAS redan SMS-tjänster. SAS mest populära SMS-tjänst gör det möjligt för kunden att avgiftsfritt kontrollera avgångs- och ankomsttid för flygningar. För SAS frekventa kunder finns möjligheten att abonnera på en SMS tjänst där SAS automatiskt skickar ut ändringar i avgångs/ankomst tid direkt till kundens mobiltelefon så snart en ändring sker. För ytterligare information, vänligen kontakta: Camilla Wallander, SAS marknadschef i Sverige för SAS Airline, tel +46 (0)8 797 40 40, eller mobilen +46 (0)709 97 40 40 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/03/20020703BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/03/20020703BIT00190/wkr0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.