Svenska staten förlänger utrikesavtal med SAS

Statens Inköpscentral för Kammarkollegiet har förnyat avtalet om flygresor utrikes med SAS. Det innebär att SAS får fortsatt förtroende att flyga svenska statens anställda fram till september 2016. Avtalet tecknas av den statliga förvaltningsmyndigheten Kammarkollegiet och är värt totalt 150 miljoner kronor/helår.

– Vi är glada och stolta över att svenska staten än en gång väljer att förnya sitt avtal med oss. Statens anställda reser ofta och att avtalet förlängs ser vi som ett bevis på att de uppskattar vår produkt, tidtabell och vår service. Vi hälsar dem fortsatt varmt välkomna ombord hos oss på SAS, säger Annelie Nässén, global försäljningschef på SAS.

Avtalet är en förlängning med fyra månader och gäller fram till 30 september 2016 och gäller för flygresor utrikes.

För mer information vänligen kontakta:
SAS Pressjour 08-797 2944

SAS transporterar över 28 miljoner passagerare årligen och är Skandinaviens ledande flygbolag med nära 1 000 flygningar per dag. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 26 partners erbjuda fler än 18 500 dagliga flyg till cirka 1 300 destinationer i 193 länder. Besök gärna   www.sas.se  för mer information.

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,500 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 193 countries.