Savills får uthyrningsuppdrag i Solna

Savills har fått i uppdrag av Hemsö att hyra ut vakanser i fastigheten Tegen 6 i Solna, mest känd för att inhysa Polisen och Solna tingsrätt som de stora hyresgästerna.

Savills nya uppdrag går ut på att tillsammans med Hemsö hyra ut vakanser i fastigheten Tegen 6. Fastigheten ligger på Sundbybergsvägen 7 i Solna och har för närvarande en sammanlagd vakans om cirka 4 000 kvadratmeter.

Hemsö köpte fastigheten för cirka ett år sedan av Niam. Några av de större hyresgästerna i fastigheten är Polisen och Solna tingsrätt.

Arbetet är redan i full gång och ett fint visningskontor står klart. Såväl Solna som området i sig, Skytteholm, är attraktivt. Ett särskilt plus är att hyresgästerna i fastigheten har nära till spårbunden kommunikation.

”Vi är mycket glada över att ha fått förtroendet att ansvara för uppdraget och det känns roligt att få jobba i Solna igen”, säger Gabrielle Hemmerlind, chef för Uthyrning Savills i Sverige.

Gabrielle Hemmerlind, chef för Uthyrning Savills i Sverige
+46 70 168 53 04 eller ghemmerlind@savills.se

Anders Nyström, vd och koncernchef Savills i Sverige,
+46 8 736 82 03 00 eller anystrom@savills.se

Savills är ett av världens ledande företag inom fastighetsrådgivning. med 30 000 anställda i 60 länder. Företaget har ett komplett tjänsteutbud och erbjuder bland annat rådgivning inom transaktioner, due diligence, corporate finance, analys, värdering, förvaltning, uthyrning och projektledning.
Savills i Sverige har 95 anställda som erbjuder både stark lokal närvaro och internationell utblick. Savills plc är listat på London Stock Exchange. Läs mer på
savills.se

Om SavillsSavills är ett av världens ledande fastighetsrådgivningsföretag med 30 000 anställda och över 700 kontor i 60 länder runt om i världen. Savills i Sverige tillhandahåller bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning, projektledning och fastighetsdrift. Läs mer på www.savills.se