Savills får uthyrningsuppdrag i Victoria Tower i Kista

Call Tower Invest ger Savills uppdraget att hyra ut lediga ytor i Victoria Tower i Kista. Den spektakulära byggnaden ligger i anslutning till Kistamässan och har för närvarande cirka 2 000 kvadratmeter vakant kontorsyta.

Victoria Tower byggdes 2011 och har totalt 35 våningar, varav de tio översta innehåller kontor, om totalt cirka 5 000 kvadratmeter. Resten av huset är hotell, som drivs av Scandic Hotels. Victoria Tower är 120 meter högt och därmed den näst högsta byggnaden i Stockholm, efter Kaknästornet.

”Vakansgraden i Kista är relativt hög, men vi har lång och god erfarenhet av hyresmarknaden i området. Det är mycket stimulerande att få arbeta med den här fastigheten som har kontor med hög standard och unik utsikt”, säger Gabrielle Hemmerlind, chef för Uthyrning på Savills.

Savills ser det också som en styrka att Kista Meeting Point arbetar aktivt för att få fler hyresgäster.

”Vi har dessutom ytterligare idéer kring uthyrning som vi kommer att diskutera med kommun, fastighetsägare och andra intressenter framöver”, säger Gabrielle Hemmerlind.

Call Tower Invest AB ägs av Arthur Buchardt.

Gabrielle Hemmerlind, chef för Uthyrning Savills i Sverige
+46 70 168 53 04 eller ghemmerlind@savills.se

Anders Nyström, vd och koncernchef Savills i Sverige,
+46 8 736 82 03 00 eller anystrom@savills.se