Savills har förmedlat över 40 000 kvm i Västra Sverige

Savills har i år förmedlat över 40 000 kvm till ett hyresvärde av 50 MSEK enbart i Västra Sverige.

“Trots historiskt låga vakanser har 2017 hittills varit ett mycket lyckat år. Vi växer inom uthyrning och tar marknadsandelar i Västra Sverige”, säger Anders Nyström, VD och koncernchef Savills i Sverige.

Nu rekryterar Savills ytterligare en uthyrare. Lisa Ericson,29 år, med en examen i ekonomi vid Handelshögskolan i Göteborg. Lisa är målfokuserad och tävlingsinstinkten kommer bland annat från framgångar inom segling på elitnivå där hon som största meriter har deltagit vid OS i Rio 2016 respektive London 2012. Det senaste året har hon haft en tjänst som trainee på Castellum.

“Lisa blir ett bra tillskott och en efterlängtad resurs till vårt team på nu fem uthyrare” säger Nils Åke Rydqvist, Regionchef för Savills i Västra Sverige.

Lisa tillträdde sin tjänst på Savills den 1 november 2017.

För ytterligare information kontakta:

Nils Åke Rydqvist, regionchef Savills i Västra Sverige

+46 728 54 44 51 eller narydqvist@savills.se

Anders Nyström, VD och koncernchef, Savills Sweden

+46 736 82 03 00 eller anystrom@savills.se

Anders Nyström, vd och koncernchef Savills i Sverige

+46 736 820 300 eller anystrom@savills.se

Savills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med 30 000 anställda och över 700 kontor i 60 länder runt om i världen. Savills i Sverige tillhandahåller bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning, projektledning och fastighetsdrift. Läs mer på www.savills.se