Savills hyr ut konferens- och restauranglokaler på Östermalm

Savills Retail-team har hyrt ut den sista ytan på Sturegatan 15 till restaurang- och konferensaktören Stockholm Meeting Selection.

Lokalen på cirka 1 000 kvadratmeter innehåller moderna ytor för både möten och restaurangverksamhet. Fastigheten samägs av fackförbundet ST och Officersförbundet genom bolaget Stoff AB.

- Att få in en restaurang- och konferensaktör i huset kommer att lyfta hela fastigheten och bli en tillgång även för våra befintliga hyresgäster. Vi är glada över att få Stockholm Meeting Selection som hyresgäst och är mycket nöjda med att Savills har kunnat bistå med att driva affären och förhandla fram ett långsiktigt och värdefullt avtal, säger Stefan Lindhoff, VD på Stoff AB.

Stockholm Meeting Selection driver sedan tidigare åtta hotell- och konferensanläggningar i Stockholmsområdet, bland andra Ulfsunda Slott och musikslottet Hesselby Slott.

- I och med detta avtal är fastigheten fullt uthyrd och det känns bra att vår dedikerade Retail-konsult Alexander Larsson ansvarade för att förhandla fram detta avtalet med berörda parter, säger Gabrielle Hemmerlind, chef för Uthyrning Savills i Sverige.

Gabrielle Hemmerlind, chef för Uthyrning Savills i Sverige
+46 70 168 53 04 eller ghemmerlind@savills.se

Anders Nyström, vd och koncernchef Savills i Sverige,
+46 8 736 82 03 00 eller anystrom@savills.se