Savills växer inom Investment

Sedan en tid tillbaka är Robert Treutiger på plats och nu börjar Savills nya investment-team ta form. Totalt har bolaget inom kort ett starkt team på 10 medarbetare bestående av allt från rådgivare till projektledare och analytiker.

”Det känns bra att äntligen vara igång på Savills som har fått till en bra mix av olika kompetenser och jag är mycket glad att vi påbörjat denna resa tillsammans”, säger Robert Treutiger Chef Investment på Savills i Sverige.

”Vi har högt satta förväntningar på vårt nya transaktionsteam som jag är övertygad har nätverket och engagemanget vi behöver för vår fortsatta expansion”, säger Anders Nyström, Vd Savills i Sverige.

• Rasmus Östlund, analytiker fd. Colliers - började i höstas.

• Johan Ericsson, senior advisor, fd. Catella m.m. - anslöt i vintras.

Ytterligare rekryteringar har alltså skett under våren. De nya är:

• Patrik Nordh, projektledare, kommer från egen verksamhet, började i April.

• Staffan Dahlén projektledare, fd. Stena Fastigheter startar i Juni.

• Lukas Theander, analytiker, nyexaminerad från KTH - startar i Juni.

• Christofer Sköld, projektledare/analytiker fd. Oscar Properties - startar i Augusti.

• Onur Güler, projektledare fd. Bjurfors Näringsliv Property Advisors - startar i Augusti.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Robert Treutiger, Chef Investment på Savills, robert.treutiger@savills.se eller +46 704 45 22 00

Anders Nyström, VD och koncernchef Savills i Sverige, anystrom@savills.se eller +46 736 82 03 00

Savills är ett av världens ledande fastighetsrådgivningsföretag med 35 000 anställda och över 600 kontor i 60 länder runt om i världen. Savills i Sverige tillhandahåller bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, hyresgästrådgivning, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning, projektledning och fastighetsdrift. Läs mer på www.savills.se