Savills växer inom uthyrning

Savills fortsätter att förstärka sin expertis inom uthyrning genom att anställa Ellen Reichard till uthyrningsavdelningen i Stockholm.

Ellen kommer närmast från Datscha där hon har varit Key Account-ansvarig och utsågs till bästa säljare. Hon är civilingenjör från KTH och har tidigare arbetat med transaktioner på bland annat NAI Svefa.

- Jag ser fram emot att få arbeta med uthyrning på ett internationellt bolag. Att få ingå i ett företag med entreprenöriell anda som satsar och växer inom alla affärsområden känns också mycket spännande, säger Ellen Reichard.

- Ellen har bred fastighetskompetens och ett stort nätverk inom branschen. Hon är kvalitetsdriven, serviceinriktad och har starkt kundfokus, vilket stämmer väl överens med vår företagskultur, säger Gabrielle Hemmerlind, chef Uthyrning på Savills i Sverige.

Savills Uthyrning består efter Ellens tillträde av åtta personer, varav fem i Stockholm och tre i Göteborg. Det är två mycket starka team med korta beslutsvägar och ett starkt personligt engagemang för utmanande uppdrag. Expertisen omfattar projektuthyrning, retail leasing, uthyrning av kontor, lager och logistik samt avvecklingsuppdrag,

Ellen kommer att arbeta med projektuthyrning och ansvara för ett urval av Savills kunder. Hon tillträder sin tjänst i januari 2016.

Gabrielle Hemmerlind, chef för uthyrning Savills i Sverige
+46 70 168 53 04 eller ghemmerlind@savills.se

Anders Nyström, vd och koncernchef Savills i Sverige,
+46 8 736 82 03 00 eller anystrom@savills.se

Savills är ett av världens ledande företag inom fastighetsrådgivning. med 30 000 anställda i 60 länder. Företaget har ett komplett tjänsteutbud och erbjuder bland annat rådgivning inom transaktioner, due diligence, corporate finance, analys, värdering, förvaltning, uthyrning och projektledning.
Savills i Sverige har 100 anställda som erbjuder både stark lokal närvaro och internationell utblick. Savills plc är listat på London Stock Exchange. Läs mer på savills.se

Om SavillsSavills är ett av världens ledande fastighetsrådgivningsföretag med 30 000 anställda och över 700 kontor i 60 länder runt om i världen. Savills i Sverige tillhandahåller bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning, projektledning och fastighetsdrift. Läs mer på www.savills.se