TRANSAKTION

Riksbyggen avyttrar fastigheterna Drag 4 och Drag 5 i Norrköping om cirka 10 000 kvadratmeter uthyrbar area till Hemsö Fastighets AB genom en bolagsaffär.

Savills har företrätt säljaren i försäljningsarbetet.

Fastigheten ligger inom området Industrilandskapet och är fullt uthyrd till Ultra Education AB samt Prolympia AB med långa hyresavtal.

Savills är ett ledande ledandefastighetsrådgivningsföretag grundat 1855 med över 22 000 anställda i Europa, Amerika, Asien, Australien och Afrika fördelade på över 200 kontor. Savills i Sverige erbjuder förutom uthyrning även transaktionsrådgivning, värdering, fastighetsförvaltning, projektledning och analystjänster.

För ytterligare information kontakta gärna:

Mattias Bülow, Savills Sweden AB +46 8 545 854 47

Om SavillsSavills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med 35 000 anställda och över 600 kontor i 60 länder runt om i världen. I Sverige tillhandahåller Savills bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, corporate finance, värdering, analys och due diligence, uthyrning, hyresgästrådgivning, fastighetsförvaltning, fastighetsservice samt bygg- och projektledning. Läs mer på savills.se