ICA Banken och SBAB i samarbete om bolån

ICA Banken och SBAB i samarbete om bolån ICA Banken kommer genom ett samarbete med bolåneföretaget SBAB att kunna erbjuda sina kunder bolån, med start under våren/försommaren 2002. - Att vi gör detta tillsammans med SBAB är en del av vår strategi. Vi kommer inte att göra allt själva, utan vill - som övriga ICA - kombinera egna märkesvaror med högklassiga produkter från leverantörer som står för kvalitet, kunnande och stabilitet, säger Lennart Käll, VD ICA Banken AB. En stor majoritet av ICAs kunder äger sitt boende, och efterfrågan på just bolån är stor. Målet är därför att kunna erbjuda ICA Bolån i samarbete med SBAB så snart som möjligt. - Genom våra nära 2.000 butiker har vi en mycket bra distributionskanal runt om i hela Sverige, medan SBAB står för attraktiva produkter inom bolån. Vi är två utmanare som nu ska samarbeta för att kunderna ska få det bästa på bolånemarknaden, säger Lennart Käll. - Detta är ett samarbete med många vinnare, säger Christer Malm, VD SBAB. SBAB och ICA inleder ett vinnande samarbete, men framför allt tror jag att de privatkunder som vill sänka sina bolånekostnader med tusentals kronor per år kommer att bli nöjda. SBAB har under de senaste åren utmanat storbankerna avseende bolånekostnaderna och därmed fått en kraftig tillströmning av privatkunder. För ytterligare information; Lennart Käll, VD ICA Banken AB, tel 08-585 509 04, fax 08-585 505 01 Sven Estwall, Produktchef ICA Banken AB, tel 08-585 509 18 Bo Lagergren, Informationschef ICA Banken AB, tel 08-585 509 21 Annelise Jansson, Informationschef SBAB, tel 08-614 43 55, 070-637 12 72 Peter Gertman, chef Privatmarknad och vice VD i SBAB tel 08-614 43 15, mobil 070-8 76 13 33 Ytterligare information finns också på www.sbab.se SBAB är det bankoberoende bolåneföretaget, som på ett effektivt och lönsamt sätt ska bidra till konkurrens och mångfald på bolånemarknaden. Vi är den främsta utmanaren på bolånemarknaden, med 137.000 hushåll som kunder och en marknadsandel om 7,2% på privatmarknaden. SBAB erbjuder bolån via Internet och telefon. Cirka 60% av våra privatkunder söker lån via Internet, vilket är en av anledningarna till att SBAB kan erbjuda en av marknadens lägsta bolåneräntor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/18/20011218BIT00240/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/18/20011218BIT00240/bit0001.pdf