Rekordstort intresse för SBAB:s bolånerea

Rekordstort intresse för SBAB:s bolånerea SBAB:s rea på bolån via Internet har lett till besöksrekord på bolåneföretagets hemsida. Sajten har haft över 30 000 unika besökare under bolånereans fyra första dagar och antalet låneansökningar har mer än fördubblats. - För en vanlig privatperson kan kampanjen innebära en bruttobesparing på uppemot 7 000 kronor under det första året, säger Peter Gertman, vice VD på SBAB. Hushåll som ansöker om lån via Internet hos SBAB får under tre månader 1,5 procentenheters rabatt på SBAB:s ordinarie bolåneränta. Erbjudandet gäller fram till den 8 september. - Syftet med kampanjen är att hushållen ska göra ett aktivt val av bolåneföretag och på så vis sänka sina räntekostnader också på lång sikt, säger Peter Gertman. Erbjudandet gäller samtliga bindningstider. Exempelvis sänks dagens rörliga villaränta på 5,45 procent till 3,95 procent under de tre första månaderna av lånets löptid. Därefter återgår räntan till SBAB:s ordinarie nivå. För mer information, kontakta: Peter Gertman, vice VD SBAB, på 08-614 43 15, 0708-76 13 33 eller peter.gertman@sbab.se Annelise Jansson, informationschef SBAB, på 08-614 43 55, 0706-37 12 72 eller annelise.jansson@sbab.se För mer information om SBAB, se www.sbab.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/30/20020830BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/30/20020830BIT00270/wkr0002.pdf