SBAB förstärker på analyssidan

SBAB:s affärsområde för fastighetsfinansiering till företag och bostadsrättsföreningar har under februari och mars förstärkt sin analysfunktion med tre nyrekryteringar.

Till Stockholmskontoret har Erik Grundström, 27 år, rekryterats. Han kommer närmast från egen verksamhet och har bakgrund från bland annat Genesta. Erik har en masterexamen i fastighetsekonomi från KTH.

Till samma kontor har även Christofer Sköld, 27 år, rekryterats. Christofer är utbildad nationalekonom och kommer närmast från East Capital. Han har tidigare arbetat med miljöekonomi på tankesmedjan Fores och har bland annat skrivit en bok om miljöskatter.

SBAB:s Göteborgskontor har rekryterat Martina Sjögren. Hon är 30 år och kommer senast från Newsec Asset Management. Martina har tidigare även arbetat på revisionsbyrå.

- En av SBAB:s absoluta styrkor är förmågan att högkvalitativt kunna analysera såväl komplicerade transaktioner som avancerade bedömningar av makro- och mikrolägen. Med dessa tre rekryteringar har vi möjlighet att ytterligare utveckla vår analyskompetens med nya infallsvinklar. De nya rekryteringarna kommer dessutom välbehövligt till pass då 2015 ser ut att bli ett transaktionsintensivt år, säger Per O Dahlstedt, Affärsområdeschef Företag & Brf.

För mer information, kontakta gärna:

Per O Dahlstedt, Affärsområdeschef Företag & Brf Telefon: 0703-55 52 47, e-post: per.dahlstedt@sbab.se

Karin Hellgren, informationschef, SBAB Telefon: 0706-68 38 24, e-post: karin.hellgren@sbab.se

SBAB erbjuder lån- och spartjänster till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och företag. SBAB bildades 1985 och ägs av svenska staten. Antalet kunder uppgår till cirka 350 000 och antalet medarbetare till cirka 400. SBAB har Sveriges nöjdaste bolånekunder 2014 enligt Svenskt Kvalitetsindex. Läs mer på www.sbab.se, www.twitter.com/sbabbank, www.facebook.com/sbabbank.