SBAB öppnar "kontor" framför bankpalatsen

SBAB öppnar "kontor" framför bankpalatsen Idag kl 13:00 öppnar bolåneföretaget SBAB Internetuppkopplade "kontor" i reklampelare på åtta platser runt om i centrala Stockholm. Reklampelarna är bemannade av 25 bolånerådgivare från SBAB Privatmarknad i Karlstad. Ett av "kontoren" öppnas framför bankpalatsen i Kungsträdgården. - Det är naturligtvis enklare att ge bolån på Internet och telefon. Men Stockholm är vår i särklass viktigaste marknad och storbankerna utmanas tydligast på plats, nära sina egna dyra kontor, säger SBAB:s privatmarknadschef Gustav Hoorn. Under hela veckan kommer 25 av SBAB:s bolånerådgivare från Karlstad att agera "levande reklampelare" på åtta välbesökta platser i Stockholm. Vardagar 08:00-20:00 kommer de att förmedla bolån till stockholmare som vill sänka sin boränta. - Sandwichkampanjen framför bankkontoren fick stor uppmärksamhet i våras. Att SBAB:s bolånerådgivare nu kommer till Stockholm är en naturlig fortsättning på företagets utmaning av storbankerna, säger Albin Gustafsson, projektledare på reklambyrån TBWA. För mer information, kontakta: Gustav Hoorn, privatmarknadschef SBAB, på 054-17 26 40, 0708-65 86 36 eller gustav.hoorn@sbab.se. Albin Gustafsson, projektledare TBWA, på 08-54 54 52 16, 0708-11 02 06 eller albin@tbwa.se. För mer information om SBAB, se www.sbab.se. SBAB är det bankoberoende bolåneföretaget, som på ett effektivt och lönsamt sätt ska bidra till konkurrens och mångfald på bolånemarknaden. Vi är den främsta utmanaren på bolånemarknaden, med 137.000 hushåll som kunder och en marknadsandel om 7,2% på privatmarknaden. SBAB erbjuder bolån via Internet och telefon. Cirka 60% av våra privatkunder söker lån via Internet, vilket är en av anledningarna till att SBAB kan erbjuda en av marknadens lägsta bolåneräntor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/08/20011008BIT00240/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/08/20011008BIT00240/bit0001.pdf