Utblick SBAB Bank vecka 15, 12 april 2011

Veckans utblick SBAB avhandlar en händelserik vecka med Portugals nödlån och utvecklingen i övriga PIGS-länder, Europeiska centralbankens höjning av styrräntan, senaste mötet i USA:s centralbank och oenigheten kring statsbudgeten, centralbanksmöten i Asien där Kina höjer räntan, Bank of Japans stödåtgärder, inbromsning i konjunkturen till följd av krisen i Japan, stigande råvarupriser, räntehöjningar och åtstramningar i finanspolitiken runt om i världen. Från Sverige om Riksbankens utredning om bostadsmarknaden, rapportsäsong på börsen och vårpropositionen. Samt inflationsstatistik från i Sverige, Storbritannien, EMU och Kina.

Video (08:23 minuter)