Nytt datum för byte av emittent i SBB i Norden AB:s obligation med symbol SBBIN 002

Report this content

Euroclear har meddelat att byte av emittent i SBB i Norden AB:s (publ) obligation med symbol SBBIN 002 (”Obligationen”) blir förskjutet med en dag och kommer att vara färdigställt den 11 juli 2018, inte den 10 juli 2018 såsom tidigare meddelats i pressmeddelande den 4 juli 2018.

Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB:s (publ) kommer således att vara registrerad som emittent av Obligationen i Euroclears system från och med 11 juli 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ilija Batljan, VD och grundare av Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB, 070 518 39 67, ilija@sbbnorden.se

Om SBB i Norden AB (publ)

SBB i Nordens obligationer handlas på marknaden för företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm (symbol SBBIN 002). Bolaget är ett helägt dotterbolag till Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (publ). SBB i Norden äger bostads- och samhällsfastigheter i hela Sverige samt även samhällsfastigheter i Norden. Bolagets affärsidé är att vara en naturlig och pålitlig samarbetspartner till den offentliga sektorn i Norden genom att långsiktigt äga, förvalta och utveckla samhällsfastigheter. Bolaget ska också långsiktigt äga, förvalta och utveckla bostäder samt som samhällsbyggare och långsiktig samarbetspartner till kommuner, landsting och statliga myndigheter bedriva ett aktivt arbete i syfte att skapa byggrätter för bostäder. Mer information om bolaget finns på www.sbbnorden.se/sbb-i-norden.