SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (SBC) - Förändring i styrelsen

Styrelseledamoten Håkan Blomdahl har av personliga skäl och på egen begäran valt att avgå ur styrelsen i SBC med omedelbar verkan. Håkan har varit styrelseledamot sedan 2013 samt tidigare under perioden 2006 till 2008. Han har med sitt arbete och engagemang varit en stor tillgång för bolaget.

Efter Håkans Blomdahls avgång består styrelsen av Bernt Ingman (ordförande), Lennart Hedqvist, Lars-Göran Dahl, Per Leopoldsson samt Kerstin Hamnholm (arbetstagarrepresentant). Lina Havh är styrelsesuppleant (också arbetstagarrepresentant). Då styrelsen är fortsatt beslutsför är det styrelsens avsikt att låta styrelseval anstå till årsstämman.

Håkan Blomdahl kommer i egenskap av ägarrepresentant att fortsätta som ledamot i SBCs valberedningen.

Bernt Ingman, styrelseordförande
bernt.ingman@telia.com
070-751 57 60

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB, är ett av landets ledande företag av förvaltningstjänster för bostadsrätter. SBC erbjuder full service inom ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning, projektledning av ombyggnation och renoveringar samt juridisk expertis. SBC har kontor på fem orter i landet med ca 320 anställda. Bolaget är noterat på NGM Equity och omsatte år 2017, 431 mkr i koncernen. www.sbc.se.

Taggar: