Årsredovisning -97

Årsredovisning -97 . ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/1998/02/19/20040903BIT21250/wkr0001.pdf

SCA är ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag som hållbart utvecklar, tillverkar och säljer personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. Genom det nyligen förvärvade bolaget BSN medical tillhandahåller koncernen produkter inom sårvård, kompressionsbehandling och ortopedi. Försäljning sker i cirka 150 länder under många starka varumärken, som de globalt ledande TENA och Tork samt andra varumärken som exempelvis Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Som Europas största privata skogsägare, lägger SCA stor vikt vid att bedriva ett hållbart skogsbruk. 2016 hade SCA omkring 46 000 medarbetare och omsättningen var cirka 117 miljarder kronor (12,4 miljarder euro). SCA grundades 1929, har sitt huvudkontor i Stockholm, och är noterat på Nasdaq Stockholm. SCA vill öka välbefinnande genom ledande lösningar inom hygien och hälsa. För mer information, besök www.sca.com. SCA Videobibliotekhttps://www.youtube.com/user/SCAeveryday?epslanguage=en SCA Bildbankhttp://publicmediabank.sca.com/webgate/keyword.html SCA på Flickrwww.flickr.com/photos/hygienematters