Årsredovisning 97

Årsredovisning 97 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/02/19/19990609BIT00180/bit0001.pdf Årsredovisning

SCA är ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag som hållbart utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. Försäljning sker i cirka 100 länder under många starka varumärken, som de globalt ledande TENA och Tork samt regionala varumärken som exempelvis Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Som Europas största privata skogsägare, lägger SCA stor vikt vid att bedriva ett hållbart skogsbruk. SCA har omkring 46 000 medarbetare. Omsättningen 2016 var cirka 117 miljarder kronor (12,4 miljarder euro). SCA grundades 1929, har sitt huvudkontor i Stockholm, och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.sca.com. SCA Videobibliotekhttps://www.youtube.com/user/SCAeveryday?epslanguage=en SCA Bildbankhttp://publicmediabank.sca.com/webgate/keyword.html SCA på Flickrwww.flickr.com/photos/hygienematters