Inbjudan till presskonferens Q3

SCAs delårsrapport för 1 januari – 30 september 2008 offentliggörs onsdagen den 29 oktober klockan 8.00.

Massmedia och analytiker inbjuds till en presskonferens där rapporten presenteras och kommenteras av Jan Johansson, VD och koncernchef.

Datum: Onsdagen den 29 oktober
Tid: Klockan 10.30
Plats: Aulan, Salén Konferenser, Norrlandsgatan 15, Stockholm

Presskonferensen kommer att webbsändas live på www.sca.com. Det går också att delta via telefon, ring +44 208 817 9301, eller +1 718 354 1226, eller 08-505 202 70.

Välkommen

Bodil Eriksson
Kommunikationsdirektör

Stockholm den 30 september 2008

För ytterligare information, kontakta gärna
Pär Altan, chef medierelationer, 08-788 52 37
Johan Karlsson, chef investerarrelationer, 08-788 51 30

Notera
Informationen är sådan som SCA ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden.