Inbjudan till SCAs presskonferens för Q1 2015

Presskonferensen som hålls i samband med publiceringen av SCAs  rapport för det första kvartalet 2015 kan också följas via webbsändning eller telefon.

Delårsrapporten publiceras den 30 april, 2015, omkring klockan 07:30 och följs av en presskonferens klockan 09:00 på SCAs huvudkontor, Waterfront Building, Klarabergsviadukten 63 i Stockholm.

Vid presskonferensen kommer vd och koncernchef Magnus Groth att presentera och svara på frågor om rapporten.

Presskonferens:

Datum: torsdagen den 30 april 2015
Tid: klockan 09:00
Plats: SCAs huvudkontor, Waterfront Building, Klarabergsviadukten 63, Stockholm

Presskonferensen kommer att webbsändas live på www.sca.com. Det går också att delta via telefon, ring +44 (0)20 7162 0077, +1 334 323 6201 eller 08-5052 0110.

Johan Karlsson, chef investerarrelationer, 46 8 788 51 30
Karl Stoltz, Media Relations Manager,  46 8 788 51 55

SCA är ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag. Vi utvecklar och producerar hållbara personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. Försäljning sker i cirka 100 länder under många starka varumärken, som de globalt ledande TENA och Tork samt regionala varumärken som exempelvis Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo och Vinda. Som Europas största privata skogsägare fäster vi stor vikt vid hållbar skogsförvaltning. SCA har omkring 44 000 medarbetare. Omsättningen 2014 var cirka 104 miljarder kronor (11,4 miljarder euro). SCA grundades 1929, har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information på www.sca.com.